About Me

My photo
Kaidemiehen avovaimo. Kaksospoikien äiti. Ravintolan tarjoilija ja kokki. Vanhempiensa ainoa tytär ja sisaruskolmikon keskimmäinen. Oman elämänsä päänäyttelijä.

Thursday, August 12, 2010

Kallisarvoista asiaa

Moi muru! Pussaisitko?
Äiti hajotti mua taas kerran puhumalla vakuutuksista muutama päivä sitten. En saa niitä If:n mainoksia nyt millään pois päästäni pyörimästä. Monta kertaa on tullut mietittyä, että jos jotain sattuukin.
Niinku normaalia, mulla ei kestä mitenkään hermot keskustella näistä asioista äidin kanssa. En osaa sanoa mistä se johtuu. Iskän kanssa taas voin erittäin mielelläni keskustella talousasioista yms. ja ottaa neuvoja vastaan. Johtuukohan se kenties siitä, että iskän kanssa puhutaan kuin aikuinen aikuiselle ja äidin kanssa puhuessa tunnen olevani taas pienen pieni tytönhupakko...


No eniveis. Siitä asti, kun pojat on syntynyt, niin asia on käynyt aika-ajoin ja useamminkin mielessä. Siis vakuutuksen/vakuutuksien ottaminen.
Jotenkin ei vaan nappais maksaa niitä vakuutusmaksuja. Jos ei koskaan tapahdukkaan mitään. Se on fifty-sixty. Tänään päätin kuitenkin tehdä asialle jotain. Menin nettiin Ifin Verkkokauppaan katselemaan niitä ihania vakuutuksia. Ja anteeksi, mutta: "Kellä on oikeesti varaa ottaa niitä kaikkein kalleimpia vakuutuksia, kysyn vaan?! "


  Jos me siis otettais meille kaikille henkivakuutukset, plus tietenkin kotivakuutus ja autovakuutustahan jo maksellaan, niin vakuutukset tulis maksaan yhteensä yhtä paljon, kun meidän vuokra! Mitä hel*ettiä??? Ja tämmösiä rahoja sitten maksellaan siltä varalta, että jos sattuu jotain tapahtumaan. Jos. 

Vaikuttaa siltä, että kannattaisi lähteä vakuutusalalle.


Ps. Alempana yksi If:n mainos :D

Pps. Enkä siis vieläkään ottanut mitään vakuutusta.